Понеделник - Петък от 10:00 до 13:00 и от 14:00 до 19:00 Обедна почивка: от 13:00 до 14:00 02/ 961 72 65; 0887 049 089
Търсене
В количката

Няма добавени продукти!

Количка
0.00 лв

Начало на ThinkPad

Начало на ThinkPad

 

Всяка легенда има начало... ThinkPad също.
В едно ранно утринно съвещание на мениджърите по продажби, нервиран от липсата на добри идеи за подобряване на бизнеса, директора Томас Уотсън /човека направил IBM една от най-великите компании на всички времена/ излязъл пред тях и изрекъл на висок глас думите, който след повече от сто години продължават да са част от фирмената култура на IBM и са свето слово за милиони служители и мениджъри по света. Той казал: „ Проблема на всеки от нас е, че не МИСЛИМ/ Think/ достатъчно. Знанието е в резултат на идеи и идеята е в основата на успеха в нашият и във всеки друг бизнес”. „Think” става мото на компанията и във всяка стая е имало табела с надпис „Мисли”. Така че APPLE не са първи с тяхното „Think different”, а големия син/ big blue/, както е известен IBM.


През годините от IBM раздавали при продажбата на компютри и оборудване на клиентите, а също и на служителите си работни тефрери с кафяви кожени корици с надпис „Think”.

През 1992г. вече нямало такива тефтери, но служителя Дени Уейнрайт все още имал един и когато дискутирали как да се нарича новия работещ с писалка таблетен лаптоп на IBM, той случайно погледнал към своя верен бележник и началото на легендата било дадено. Не толкова лесно разбира се, защото предишните модели носели цифрови имена като XT/370 например и имало доста спорове, но това не е толкова важно.
Идеята за ThinkPad била продиктувана от нуждата за продукт, който да отговори на конкуренцията в лицето на Compaq и Toshiba. Apple и DEC /Digital/ също били на пазара с подобни модели лаптопи. В сравнение с техните продукти, дизайна на компютрите, мониторите и лаптопите на IBM изглеждал остарял и не в крак с времето.

Визията на легендарния преносим компютър е дело на немския индустриален дизайнер Ричард Сапер, който е живял и работил в Милано, Италия. Проектирал е автомобили за Mercedes-Benz и за Fiat, както и часовници за Lorenz и много, много други. Като един от най-талантливите дизайнери от средата на миналия век, той се заема с хъс с тежката задача, като първата му работа е да прекъсне досегашната перлено-сива цветова визия на IBM. Вдъхновен e от идеята да създаде продукт, който да прилича на традиционна японска Bento кутия за обяд, която разкрива своето съдържание, едва когато се отвори. Той определя опростения и изчистен дизайн на ThinkPad като обикновена черна кутия за пури, която крие изненада и трябва да се надникне е нея. Визията си е визия, но истинската сила на IBM ThinkPad се крие в неговия хардуер. Разработването на лаптопа е възложено през 1990г. на японското подразделение на IBM, намиращо се в град Ямото. За водещ инжинер е избран Аримаса Найто и той единодушно се смята за бащата на ThinkPad. След 2 години упорита работа света вижда първия IBM ThinkPad лаптоп в лицето на модела 700. За изключителната съвместна работа работа между Ричард Сапер и главния дизайнер на IBM Том Харди, последния получава международната награда „ Изобретател на 1992 година”

Появата на 700C не е спонтана и изненадваща, я целенасочена и с голяма медийна гласност. Предлагали са ранни потребителски програми за закупуването му, давали са ги под наем, за да се види колко здрави и надеждни са били. Първите ThinkPad лаптопи са били използвани в археологическите разкопки на град Леонтополис в древен Египет. В докладите се отбелязва, че лаптопите са се справили перфектно в тежките летни условия. В доклада се казва: „ ThinkPad е впечатляваща машина, достатъчно здрава, за да се използва без допълнителна грижа при най-лошите условия, които Египет може да предложи”.  Трите модела лаптопи 700, 700C и 700T са официално представени октомври 1992г. на техническия панаир Comdex в Лас Вегас. Почти веднага любимец става лаптопа 700C със своите 2.6 кг, 10 инчов ярък екран, предно разположено флопи и мощ, невиждана дотогава в преносим лаптоп. На тази дата ThinkPad променя завинаги бъдещето на портативните лаптопи. Технологичния свят е във възторг, черния лаптоп с червения тракпоинт е железната и неразрушима машина на бъдещето и световния бизнес е вече в сигурни ръце. Първите ThinkPad-и получават над 300 награди за дизайн и качество. Благодарение на критиката и търговския успех на 700C, ThinkPad се превръща в световно име и синоним за качество и надеждност почти веднага...и как няма да е след като най-големите и креативни умове на Германия, Италия, Щатите и Япония са работили заедно за неговото създаване...

Пътят от име върху корица на тефтер, до предпочитан лаптоп от световния бизнес е поет и връщане назад няма...