Понеделник - Петък от 10:00 до 13:00 и от 14:00 до 19:00 Обедна почивка: от 13:00 до 14:00 02/ 961 72 65; 0887 049 089
Търсене
В количката

Няма добавени продукти!

Количка
0.00 лв

Защо монитор втора употреба?

Преди 24 години започнахме да продаваме монитори втора употреба с високо качество/ сони, мицубиши, нек и др./, които внимателно избирахме и предварително тествахме. Много от вас, които четат тези редове сте наши доволни клиенти от онова време, когато 21" монитор Sony G500 беше еталон за супер качествен и престижен монитор и покупката му беше истински празник. Това време/ за добро или лошо / отмина, мониторите с катодни / електронно- лъчеви тръби/ постепенно изчезнаха от пазара и логично отстъпиха място на новите течно- кристални дисплеи. Сега ние продължаваме тази традиция да продаваме качествени монитори, такива с MVA /P-MVA / , PVA/ S-PVA/ и IPS /S-IPS/ матрици. Това са най- скъпите и добри матрици, които се вграждат в професионални монитори. Има тонове материал в интернет пространството, посветен на различните видове матрици и техните характеристики. Просто посетете google.bg или google.com , за да научите повече. Ако не ви се търси, но имате желание да прочетете нещо по темата, то по- надолу сме предоставили информация, касаеща различните видове и типове матрици и начина им на работа.

Както всички знаем, в България благодарение на липсата на ефективна нормативна уредба, както и адекватен държавен орган за нейното прилагане, фактора ‘контрол на качеството’ на внасяните стоки от всякакъв вид и естество, на практика е равен на нула, което с пълна сила важи и за компютърната техника.
Това води до масов внос на некачествен, лесно дефектиращ и ненадежден продукт, заливащ родните фирми и магазини/ на кой не му е дефектирала ново закупена техника и не са му ' умирали' пиксели на втория ден /.
В огромна част от случаите, мониторите които се продават у нас са с втори или ДОРИ трети клас матрици т.е. производствено имат поне един дефектирал пиксел, който обикновено е изгорял и се вижда като бяла точка / при евтините TN матрици /, което е доста дразнещо. По надолу в темата има описание на класовете и типа на матриците, както и вида на дефектиралите пиксели и субпиксели.

За настоящи предложения на монитори втора употреба, моля посетете страницата ни за монитори втора ръка на нащият сайт.

Важно е да отбележим, че мониторите/ EIZO, NEC, DELL, HP и други/, които ние продаваме са внос от USA или EU и са само с клас 1 матрици т.е. производствено нямат дефектирали пиксели, а и риска това да се случи е най- голям в първите дни от експлоатацията на монитора. След като са втора употреба, то те са работили и варианта да дефектира някой пиксел е почти нулев.

За съжаление в днешно време няма нищо по- лесно от това да се направи / по- точно да се окомплектова / монитор с течно- кристален екран. Купувате от някой производител матрици/ в добрия случай клас 2, защото клас 1 са доста по- скъпи/ , от другаде инвертори , малко електроника, пластмаси и готово...имате продукт готов за първа страница на брошурите на голямите вериги магазини у нас.
За съжаление родния пазар е залят с подобни безименни марки като HAN*S G, TU*BOX, PREST*GIO и много други безумни творения на азиатската мисъл / някои от тях дори нямат марка, а само модел /, при работа с които след 3-4 часа очите Ви започват да дават заето, подуват се и парят така, все едно сте работили часове на 50 херцов черно- бял монитор от близкото минало.

Разбира се напълно умишлено никой вносител/търговец не дава информация за вида и типа на матрицата, пък и ние потребителите НЕ сме свикнали да обръщаме много внимание на качеството, а гледаме основно цената. И какво да направим в случай че, сме от хората, които ценят здравето си и искат да имат качествен монитор, да могат да работят по 8-12 часа на него и да не се налага да се използват капки за очи, мокри кърпи и други известни и неизвестни методи за отмора? Как да предпазим очите на децата, които са пред компютъра ден и нощ? Има две логични решения:

1. Купуваме си нов марков монитор/ NEC, EIZO, DELL,HP, FUJITSU-SIEMENS / с качествена матрица, като стартовите цени при тях надхвърлят стойността на средната работна заплата за страната.
2. Обръщаме се за помощ към фирмите за продажба на монитори втора употреба, които продават предварително избрана и внимателно тествана техника.


Мониторите по т.2 имат много изгодна цена, която обикновенно е сходна с тази на нов монитор, но с евтината TN матрица. За сравнение цената на един нов 19" NEC c S-PVA матрица е малко над 3.5 пъти по висока от цената на нов 19" Philips с TN матрица. Едва ли има някой, който да е работил на качествен монитор и да не е оценил неговите неоспорими предимства. Такъв човек би предпочел да работи на 3-4 годишен и дори с драскотини или петна монитор с добра матрица, пред нов такъв с евтин дисплей.

Всеки един монитор, който се намира в магазина е предварително тестван със специализиран софтуер за наличие на дефектирали пиксели, петна по матрицата, шумове и други недостатъци. При качествените матрици, изгоряли пиксели са голяма рядкост, а петната са в следствие на натиск или лошо опаковане при транспорт. Изключително рядко се случва да имаме рекламации за продадени монитори с каквато и да е матрица. При нас имате възможност РЕАЛНО / благодарение на видеоклипове, снимки, игри / да видите разликите между едните / MVA, PVA, IPS/ и другите / TN / матрици и да се убедите в тоталното превъзходството на първите.

Междудругото както и при лаптопите, марковите монитори втора употреба, които предлагаме / дори и с евтините TN матрици / са много по- качествени от тези продавани на родния ни пазар. И тук важи правилото, че те са произведени за северноамериканския или западноевропейския пазар/ оттам са и внесени/, т.е. произведени са за бели хора и отговарят на всички стандарти и изисквания. Всички матрици са първо качество/ по надолу има приложена таблица за категоризацията на матриците/ и наистина при тях / дори и при TN / мъртви или дефектирали пиксели, почти не се срещат.

ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ВИДОВЕТЕ МАТРИЦИ И НАЧИНА ИМ НА РАБОТА:

Първо за пикселите:

Пикселът (на английски: Pixel) е най-малкият елемент, който изгражда дадено цифрово изображение. Всъщност това е много малка точка с променливи цвят и яркост. Изображението се изгражда от множество пиксели, подредени в правоъгълна решетка с определена разделителна способност. Поради малкия размер на отделният пиксел човешкото око не вижда "точки", а възприема цялото изображение. Съществуват различни модели за представяне на цвета на пикселите, като най-често това става чрез три цветови компонента - червено, зелено и синьо. Отново малкият размер спомага цветовите компоненти да се възприемат от човешкото око като един общ цвят
          

При LCD мониторите и цифровите апарати цветният пиксел се получава използвайки три или повече подпиксела съдържащи информация за червения, зеления и синия цвят. При LCD мониторите един пиксел се състои от от 3 субпиксела/подпиксела.

, а при цифровите апарати един пиксел се получава използвайки съседните на него пиксели (при сензори с Баерова решетка).

Стандартът ISO 13406-2 определя три различни типа дефектни пиксели:
     * Горещи пиксели (винаги включени)
     * Мъртви пиксели (винаги изключени)
     * Заседнали пиксели (един или повече подпиксела са винаги включени или винаги изключени)

Всеки  пиксел се състои от три субпиксела/ подпиксела/ с различни цветове (като правило червен, зелен и син). Цвета на картината, която виждаме на екрана се определя от  съчетанието на цветовете на пикселите. Всеки субпиксел се управлява от свой транзистор.
 
Излизането от строя на такъв транзистор или неговата не щатна работа води до образуването на "изгорели пиксели".

Различават се 4 вида "изгорели пиксели": мъртви пиксели, горещи пиксели, блокирали пиксели и група дефектни пиксели / няколко дефектни пиксела в квадрат 5х5 пиксела /.

Мъртвите пиксели (от анг.: dead pixel) е дефектен пиксел, който постоянно е изключен. Мъртвите пиксели се виждат най-добре на светъл фон и изглеждат като тъмни точки.това са пиксели, които не светят (винаги са изключени).

Горещи пиксели - hot_pixel- Постоянно осветен (включен) бял пиксел се нарича горещ пиксел (от анг.: hot pixel). Горещите пиксели се виждат най-добре  на черен фон изглеждат, като бяла точка. В цифровата фотография за премахването на горещи пиксели обикновено се използва т. нар. кадър “ток на тъмно” (от анг.: dark frame).

Заседнали пиксели - stuck_pixel
Заседналите /блокирали/пиксели (от анг.: stuck pixel) обикновено се виждат най-добре на черен фон като червени, зелени, сини, пурпурни или жълти точки. Най-често срещаните са червените, зелените и сини.Това е така защото някои от субпикселите са винаги включени или винаги изключени.
За разлика от мъртвите пиксели, потребители съобщават, че заседнали пиксели изчезват. Едни от най-популярните методи при LCD мониторите е да натиснете леко и внимателно заседналия пиксел (по този начин той се нулира) или рязко да променяте на стойността му (премигващи ярки цветове). Разбира се няма гаранция, че тези методи винаги ще работят. При LCD монитори със стъклено покритие и цифровите апарати можете единствено да чакате и да се надявате заседналия пиксел да изчезне от само себе си.
  
Ако транзистора не работи, то може ли монитора  да се върне или да се смени по гаранция? Все пак технологията за производство на панели е толкова сложна, че за да получите голяма партида панели без изгорели пиксели е невъзможно. И ако  в производството имаше само "чисти" панели, то стойноста на мониторите би била много висока.

Затова "изгорелите пиксели" се делят на три типа, а всички панели се делят на 4 класа (договорени в стандарт ISO-13406-2).
1 тип - бял пиксел на черен фон.
2 тип - черен пиксел на бял фон.
3 тип - цветни (червен, син и зелен).

Първият клас не допуска появяването на "изгорели пиксели".

Вторият клас допуска наличие на  2-дефекта от 1 и 2 тип, а също и 5- дефекта от 3 тип. Този клас а най-разпростанен на пазара за монитори. Затова наличието до 5 дефектни пиксела по мнения на производителите НЕ СЕ ЯВЯВА БРАК.

Третия клас може да има 5 изгорели пиксела от 1 тип, 15-от 2 тип и 50 с дефекти от трети тип.

Четвъртият клас допуска наличие на 50, 150 и 500 дефекта от  1, 2 и 3 тип съответно.

Тази таблица показва максимално допустимия брой дефекти ( от тип ) на един милион пиксела.

КЛАС ТИП 1 ТИП 2 ТИП 3 Клъстери с повече от една грешка от тип 1 или тип 2 Клъстер с грешка тип 3
I
0
0
0
0
0
II
2
2
5
0
2
III
5
15
50
0
5
IV
50
150
500
5
50


Ето тук по- точно описание спрямо работната / native / резолюция. Отнася се за клас II панели.
/отнася се за тип 1 и 2 /

Работна резолюция Брой на пикселите Брой на пикселите в милиони Брой на допустимите дефекти
1024x768
786,432
0.79
2
1280x1024
1,310,728
1.31
3
1600x1200
1,920,000
1.92
4
2048x1536
3,145,728
3.15
6

за тип 3

Работна резолюция Брой на пикселите Брой на пикселите в милиони Брой на допустимите дефекти
1024x768
786,432
0.79
4
1280x1024
1,310,728
1.31
7
1600x1200
1,920,000
1.92
10
2048x1536
3,145,728
3.15
16

за тип 3 в каре 5х5

Работна резолюция Брой на пикселите Брой на пикселите в милиони Брой на допустимите дефекти
1024x768
786,432
0.79
2
1280x1024
1,310,728
1.31
3
1600x1200
1,920,000
1.92
4
2048x1536
3,145,728
3.15
6


ВИДОВЕ МАТРИЦИ И НАЧИНА ИМ НА РАБОТА:

LCD TFT (Liquid Crystal Display Thin Film Transistor) - течнокристални дисплеи с тънкослойни транзистори ( течнокристалното вещество е поместено между две стъклени планки ). Светлината преминава през кристалите в съответствие с направлението, в което са oриентирани техните молекули. Поляризационните филтри управляват преминаващата през тях светлина. При подаване на напрежение, молекулите на кристала заемат положение, при което светлината пада перпендикулярно върху поляризационния филтър. Напрежението принуждава течните кристали на всеки пиксел да работят като блендата на фотоапарат - така филтърът спира или пропуска падащата върху него светлина.

Liquid crystal display (LCD) technology е класифицирана в 3 категории на TN, VA и IPS разделени от метода на движение.
 
Изменение на картината в хоризонтала в TN панелите

TN (Twisted Nematic)TFT или ТN+Film TFT (Twisted Nematic + Film). Най-разпространеният тип цифров панел е базиран на технологията, наречена TN TFT .Терминът „пласт“ (Film) означава допълнителен външен слой, който позволява да бъде увеличен обичайният ъгъл на гледане от 90 (45 от всяка от двете страни) до 140 градуса , първите които бяха пуснати в производство, притежават проста структура но имат лош / малък / ъгъл на видимост.
TN-панелите са евтини, бързи, с лоша цветова репродукция и малък зрителен ъгъл. На практика това представляват най-разпространените типове LCD дисплеи на пазара. От историческа гледна точка TN TFT е първата официално представена LCD технология. При тях е добавен допълнителен външен слой, благодарение на който се постига значително увеличение на хоризонталните и вертикалните зрителни ъгли. Широкото разпространение на този тип дисплеи се дължи на ниската цена на производство, поради което до ден днешен продължават да се произвеждат. При по-старите LCD дисплеи се забелязваше сериозен недостатък по отношение на тесните вертикални зрителни ъгли и неточно възпроизвеждане на черния цвят. През годините обаче TN TFT технологията се разви с бързи темпове и днес, 15- и 17-инчовите полупрофесионални LCD дисплеи могат да предложат повече дълбочина на цвета при показване на тъмни сенки от сиво към черно. Друг проблем при този тип дисплеи се проявява, когато се появят първите "мъртви пиксели”. Появата на мъртви пиксели е съвсем нормален технологичен процес и се проявява, когато управляващият пикселите транзистор "умре”.  При TN TFT дисплеите това води до появата на светла „мъртва” област, която е силно забележима с просто око.
Този тип дисплеи се характеризират с недобро цветоподаване, което обаче не е критично в случаите на избор за дома и офиса. Това обаче ги прави неприемливи за професионалистите, които се занимават с предпечатна подготовка и дизайнерска дейност

Изменения в образа на IPS при хоризонталния ъгъл  

Super-TFT или IPS (In-Plane Switching)     беше развита от Hitachi в 1996 с цел подобряване на зрителният ъгъл и цветната репродукция в TN панелите. Въпреки че цветовата репродукция е подобрена спрямо  CRT-тата, динамичният обхват е по нисък. Единственият с реален вид IPS разположение на кристалите. Молекулите на течните кристали са разположени в хоризонтално положение в IPS панелите, резултат по-добра картина ,по-добра цветова репродукцияи по-широк зрителен ъгъл.
Повечето панели имат действителни 8-bit цвят на канал . IPS позволява увеличаване на ъгъла на видимост до почти 170 градуса, използвайки по-прецизен метод за контрол на наредбата на течните кристали, който е основният принос на тази технология. Въпреки това, контрастните съотношения остават на същото ниво, на което са тези при TN TFT технологията, а времето за реакция дори е нарастнало. Въпреки значителните подобрения контрастните съотношения остават на същото ниво, на което са тези при TN TFT технологията, а времето за реакция на пикселите дори е нараснало (при първите IPS модели достига до 50 ms!). Положителната страна при този метод е това, че "умиращите” пиксели автоматично стават черни за разлика от чисто белите при TN TFT панелите. IPS има съществено подобрение в случаите, при които изгарят управляващите транзистори (и появяващите се впоследствие "мъртви“ пиксели). При тази технология, след като "умрат” пикселите, вместо появата на светла дразнеща точка върху дисплея то се почерня и не прави почти никакво впечатление на крайния потребител.



S-IPS (Super-IPS, Hitachi в 1998)-технологична доработка на IPS технологията със намаленоно време на реакция на пикселите. S-IPS технологията е широко използвана в панели с размер от 20" и нагоре. LG.Philips е един от двамата големи производители на S-IPS базирани панели.  LG  доразвиха технологията, обявявайки TW-IPS (True Wide – IPS), с което освен добрите качества и бързото време на реакция бе постигнато значително увеличение и на зрителните ъгли при S-IPS дисплеите.
Като цяло IPS е предназначена за професионалния пазарен сегмент, където качеството определя покупката. Позната е още под разновидностите S-IPS (Super IPS) и DD-IPS (Dual Domain IPS).

H-IPS (Horizontal IPS) - използва се за компютърни монитори– реализирана в късната 2006, е подобрение на неговия предшественик, S-IPS панела.
плюсове и минуси на  H-IPS спрямо S-IPS:
     Плюсове:
         по-малко утечки на подсветката  .
         няма пурпурно оцветяване при гледане под ъгъл
         по-малко утечки на подсветката  видими под ъгъл
         по-малко шум или glitter видима на повърхноста на панела (гладка,плавна )
     Минуси:
         все още утечки на подсветката в зоните които са зелени.
         Зрителният ъгъл е стеснен.



AS-IPS (Advanced Super IPS): (разширен Супер IPS): също е развита от Hitachi през 2002 и доразвитта от LG.Philips. Има значително подобрениe на контрастният обхват спрямо традиционните S-IPS панели - втори само след S-PVA панелите. Супер контраст и време на реакция, широк ъгъл на гледане, естествени тонове на кожата ( много скъп-използва се за монитори за професионална фотография)

Изменение на образа по хоризонтала на MVA панелите


принцип на работа на MVA


сравнение на пикселната конфигурация м/у оригиналната MVA и подобрената версия


MVA: Multidomain Vertical Alignment,: обикновено произвеждани от AU Optronics- оригинално развита през 1998 от Fujitsu като компромис между TN и IPS. Бяха бързи за своето време, широк зрителен ъгъл, висок контраст на яркоста и цветна репродукция. Moдерните MVA панели предлагат широк зрителен ъгъл (втори след S-IPS технологията), добро дълбоко черно, добра цветна репродукция и дълбочина , и бързо време на реакция на пикселите чрез  използването на RTC технологии. Има няколко генерации "next-generation" технологии базирани на MVA, включително произвежданите от AU Optronics - P-MVA и A-MVA, както и добре познатата на Chi Mei Optoelectronics - S-MVA.
Това представлява трета технология за LCD монитори, която е разработена от Fujitsu през 1998 година и представлява компромис както в ценово, така и в техническо отношение между TN и IPS дисплеите. Технологията се нарича MVA (Multi-Domain Vertical Alignment или Многоадресово Вертикално Разположение). Едно от основните предимства на технологията е в значителното понижаване на времето за реакция на пикселите. За сметка на това от технологична гледна точка този тип дисплеи се характеризират с по-сложна структура на поляризиращите филтри. Това води до висока цена на производство и не позволява на производителите да се възползват от качествата на технологията поради техническите проблеми и сложността на самия процес на производството. В общи линии нейните предимства се съсредоточават в това ,че тя е способна да подобри ъгъла на видимост и представянето на цветовете. Тя осъществява тези си предимства, поради факта, че притежава всички цветови елементи върху панела, като те са разделени на клетки и зони. Те се формират по надигнатите части на вътрешната структура на филтрите. Целта на този дизайн е да може течните кристали да се движат в посока, противоположна на съседните си течни кристали. Това също така позволява на наблюдателя да вижда същата степен на засенченост и качество на цвета, независимо от ъгъла на гледане.
  Казва се, че MVA е компромисен вариант между TN и IPS дисплеите, тъй като тази технология предлага доста по-широки зрителни ъгли от тези на TN и малко по-лошо цветово възпроизвеждане
AMVA: Advanced Multidomain Vertical Alignment, нов панел от AU Optronics. С контраст стигащ до 5000:1.Панелите имат допълнително подобрени характеристики на контраст и ъгъл на видимост, както и нова подсветка и намалено време за реакция при ускорена технология.

Прицип на работа на PVA

PVA: Patterned-ITO Vertical Alignment, типичен Samsung панел. Страда от същите недостатъци като тези на MVA, но за смекта на това пък се отличава с много добър контраст при визуализация на изображенията.
PVA и S-PVA (super patterned vertical alignment) са алтернативни версии на MVA технологията. Разработени отделно и независимо , те предлагат просто особенност на MVA, но със по-висок обхват на контраста стигащ до 5000:1. PVA и S-PVA предлагат добро и дълбоко черно и широк зрителен ъгъл . S-PVA също така предлагат по-малко време на реакция на пикселите използвайки модерни CRT технологии подобни на MVA. Някои PVA са 6-битови, макар че е известно че са 8-битови.Имат по-добра цветова репродукция и зрителен ъгъл от TN, по-бавни са от TN и S-IPS, най-добрият контраст, възможни оплаквания от color shifting или input lag. Имат по-високи възможности от S-IPS

ЗА БЪРЗИНАТА НА МАТРИЦИТЕ / RESPONSE TIME / :

Време за реакция – white to black срещу gray to gray

При дисплеите от по-старо поколение доста широко използван начин за характеризиране на скоростта им беше преходът black–white–black. Казано по друг начин, това е времето, което е нужно на матрицата, за да промени състоянието на един субпиксел от напълно затворено (черен цвят) до напълно отворено (бял цвят), след което отново до затворено положение. Проблемът с този тип измерване е, че то всъщност не дава реална информация за скоростта на LCD матрицата. Това е така, тъй като транзисторите, управляващи всеки субпиксел, всъщност не се затрудняват да извършат много бърз преход между двете крайни състояния – на практика става въпрос за промяна на управляващото напрежение на всеки пиксел.

Съвсем по друг начин стоят нещата, когато става въпрос за преход между две близки стойности на един и същи цвят – тогава времето, което ще е нужно на управляващите елементи, е значително по-дълго, като често може да надвишава дори няколко пъти времето, необходимо за прехода black–white–black. Ето защо в момента се използва като стандарт именно измерване на времето за реакция на LCD матрицата за прехода “сиво към сиво” (gray-to-gray). Благодарение на това сегашното поколение дисплеи с течен кристал се описват доста по-реалистично от своите характеристики, което обаче съвсем не означава, че те са постигнали “пъргавината” на образа, така присъща само на CRT мониторите.

Ако трябва да сме честни, с простото ускоряване на времето, за което се включва или изключва даден пиксел, едва ли някога ще се стигне до момент, в който LCD матрицата ще изглежда визуално по-бърза от CRT монитор. Това се дължи не толкова на несъвършенство в матрицата, колкото на самото човешко око – т.нар. остатъчно изображение. Ефектът се дължи на сравнително дългото време, за което избледнява образът в ретината на човешкото око. Колкото по-ярък е бил погледнатият обект, толкова повече време ще е нужно, за да се изчисти напълно неговото изображение от ретината. В типичния случай са нужни около 10 до 20 ms, за да стане това; факт, който напълно обезсмисля светкавичната реакция на LCD матрицата. Защо обаче я обезсмисля? Нека разгледаме ситуация на преместване на пиксел от изображението с една стъпка встрани

При CRT екрана имаме налице няколко празни кадъра, с което се дава своеобразен аванс от време на човешкото око.

При класическия CRT монитор, пикселът угасва в момента, в който електронният лъч спре да го опреснява – в този случай човешкото око има няколко “нулеви” кадъра време, през което образът да избледнее. Появата на новия пиксел се регистрира “на чисто”, създавайки илюзията за мигновеното му преместване
При LCD матрицата смяната на мястото на пиксела настъпва мигновено, но двете изображения се смесват в ретината.

За разлика от CRT кинескопите, пикселите на LCD матрицата не се нуждаят от непрестанно опресняване, за да не угаснат. В общия случай светенето на всеки субпиксел, респективно пиксел от картината като цяло, е непрекъснато до момента, в който той бъде изключен. Само по себе си това е чудесно, защото изчезва дразнещото при кинескопите трептене, когато се работи при ниска честота. По ирония на съдбата обаче именно това отчасти води до илюзията на размазване при движение на изображението по екрана. При мигновената смяна на пиксела остатъчното му изображение в ретината на окото се смесва с новото, при което се получава ефект на остатъчен шлейф от избледняващи копия на обекта, който се движи.

По-нататъшното ускоряване на LCD матриците почти няма да се отрази върху тази илюзия, тъй като първоизточникът за нея е ретината на човешкото око. Ето защо производителите на течнокристални дисплеи се обръщат към нови идеи, с които да се справят с това – един от начините е изкуственото добавяне на нулев кадър между всеки два нормални кадъра. По-грубо казано, това представлява нещо като угасяване на дисплея между всеки два кадъра, които той изобразява. За съжаление подобна реализация има своята отрицателна страна – въвеждаме фактора “трептене” в монитор, който е замислен, за да го избегне.
  Вместо да се гаси целият екран, в момента между два кадъра последователно се спира една от 16-те използвани лампи в подсветката. Макар и не напълно според метода, който описахме преди малко, по този начин се създава усещането за бърза реакция на матрицата. За съжаление реализацията има и отрицателна страна – поради факта, че във всеки един момент в дисплея работят 15 от 16-те лампи, на теория следва да страда неговата яркост.

Освен намалената яркост, този метод за съжаление има още един недостатък – чрез превключването на лампите от подсветката ние въвеждаме фактора трептене. Иронията в случая е, че го правим с дисплей, който използва технология, създадена за да премахне трептенето и нуждата от висока честота на опресняване. Въпреки това използването на висока честота на опресняване на изображението чисто технически би могло да се справи както с трептенето на образа, така и с илюзията за мудност на реакция на дисплея, без на практика да се променя времето за реакция.

Ефектът отново се дължи на особеностите на човешката ретина – ако вземем за пример случая, бързо движещ се обект с равномерна скорост, при 60 Hz изображението му ще се опреснява на всеки 16,7 ms. За човешкото око обектът ще “влачи” след себе си следа, която представлява смесване на отпечаталия се в ретината образ с избледняващото му копие от предходния кадър. При два пъти по-висока честота на опресняване ще имаме време между отделните кадри наполовина на това при 60 Hz, т.е. 8,3 ms. В крайна сметка ефектът за човешкото око ще е илюзията за доста бързата реакция на дисплея, макар на практика да няма промяна във времето на реакция на отделните пиксели.