Понеделник - Петък от 10:00 до 13:00 и от 14:00 до 19:00 Обедна почивка: от 13:00 до 14:00 02/ 961 72 65; 0887 049 089
Търсене
В количката

Няма добавени продукти!

Количка
0.00 лв

Профилактика на лаптопи

ВНИМАНИЕ: Към всички притежатели на преносими компютри Hewlett Packard DV2000, DV6000 и DV9000 сериите. Независимо дали са закупени от нас или не, то незабавно трябва да бъдат подложени на профилактика. В противен случай рискувате прекалено и вероятността скоро да ги предадете за части е въпрос на не много време. Тези модели имат голяма склонност към прегряване, което води до дефекти, които в повечето случаи са непоправими...

vorQ4.jpeg
hcKbv.jpeg
jL6UO.jpeg
FWlCB.jpeg

Трите основни причини за повреда на лаптопа са "прегряване, прегряване и да не забравим прегряване". Огромна част от дефектите, които се появяват в преносимия компютър, са пряк или косвен резултат от това прегряване. Тъй като лаптопа е компактна система, в която отделните части са събрани в малко пространство, то въпроса с температурата в него е много деликатен и лесно зависим от различни фактори. Охлаждането на чипсета / видеото и процесора става посредством малко като площ радиаторче, отдадената от което топлина се извежда навън посредством вентилаторче. Обикновено то се слага преди радиаторчето и така го обдухва със свеж въздух, постъпил отвън. Основния проблем идва от факта, че заедно с въздуха в лаптопа влизат прах, косми / когато ноутбука е поставен на пода или върху одеяло/, различни частици засмукани от вентилатора / например като лаптопа е поставен на кухненската маса, а отдолу има трохи и други миниатюрни остатъци от храна/ и така нататък. Както стана ясно работната площ на радиатора и по- специално неговата решетка е доста малка и лесно се задръства с по- горе описаните нечистотии. Погледнато отвън през процепите, това "килимче" не може да се види.

Можете да си представите, какво се случва, когато имате и домашен любимец, който отделя обилно косми навсякъде в дома. Когато решетката се задръсти/ попада например косъм, който се оплита в решетката и остава, за него се захваща друг косъм, после прах, трохи и други и става страшно/, тогава се нарушава топлоотделянето, повишава се температурата в целия лаптоп, дънната платка се нагрява допълнително, най- вече на местата, където са захванати най- греещите компоненти като процесор и чипсет . Това води или до тяхната повреда или до така нареченото отлепяне на някой от тези компоненти. Стигне ли се до там, значи е време за нов лаптоп, защото на този етап ремонти от такова естество у нас са с много малка степен на успеваемост. Това в комбинация с некачествените материали и калпава сглобка е и главната причина за огромния брак при новите лаптопи и препълването на сервизните центрове на големите/ и не само/ вносители. Затова е много важно да се предотврати прегряването на лаптопа.

Без голямо значение, дали сте внимателни и грижовни стопани или не, неминуемо на даден етап прахта и мърсотията ще окажат негативното си влияние. Начина това да не се случи е само един, а именно подлагането на лаптопа на профилактика. Тя включва отваряне, почистване, продухване, сменяне на термопастата (при нужда и на термо-проводимата подложка) на процесора, чипсета и/или видеото и при необходимост смазване на вентилатора. Това просто деяние удължава неимоверно много живота на лаптопа, който когато е добре охлаждан, работи и по- стабилно и по- бързо. Всъщност проблема с прахта и затлачването/ попадащ в графата неправилна екслоатация и съхранение/ започва да присъства все по- осезаемо в гаранционните условия на ВСИЧКИ представители на големите производители. Хубаво е настоящите и бъдещите притежатели на преносими компютри да знаят за този основен проблем и да предотвратяват появата му.

Зад лъскавите и широко афиширани рекламни трикове като " next business day ", " no matter what " и други, се крият далеч по- земни и реални истини/ написани с дребен шрифт някъде из гаранционите условия /, които с един констативен протокол издаден от сервиза, те удрят с пълна сила и разбираш, че си останал без гаранция.

Основния признак по който може да разберете, че нямате пълноценно охлаждане е постоянно работещия вентилатор. Върти ли той непрекъснато и въздуха, излизащ от топлоотводите е горещ и с намален капацитет/ духа слабо/, то колкото е възможно по- скоро го занесете в сервиз за профилактика. Разбира се загрятия корпус и клавиатура са също алармиращи, но не винаги, защото има модели, които по- принцип греят повече / като например Dell Latitude D420/.


ZNkBM.jpeg
Rzrls.jpeg
CJjth.jpeg
WIqnv.jpeg
MMfxY.jpeg
bagHH.jpeg
JjSir.jpeg
BkXwA.jpeg

Следващия по степен проблем, възникващ при ежедневната работа е този със заливането на лаптопа с различни течности като кафе, кола, вода и други. Напълно нормално тази повреда не се покрива от никоя гаранция и е важно да се знае, какво трябва да се предприеме, когато това се случи. На първо място трябва максимално бързо да изключите лаптопа/ ако вече не се е изключил сам/ и да извадите батерията му. Колкото по- бързо го занесете в сервиз, толкова повече шансове имате за щастлива развръзка. Не правете опити да го включите след време, надявайки се да се е "оправил" от самосебе си. Дори и да сте го заляли с вода не е гаранция, че няма да има бъдещи негативни последици, защото под въздействието на електрическия ток, който протича по пистите, водата може да превърне мърсотията в електролит, който с течение на времето неминуемо ще разяде дънната платка и непоправимо увредените лаптопи ще се увеличат с още един.

Ето с какви лаптопи се сблъскваме в сервиза всеки ден. За много от тях е вече късно и трябва да бъдат отремонтирани. А за някои няма никаква надежда да заработят отново /или ценово оправдан смисъл/. Много е неприятно да съобщаваме тези лоши новини на клиентите, повечето от които не могат да си позволят пари за нов лаптоп. Затова колкото повече хора узнаят, колко е полезна профилактиката, толкова по- малко лоши новини ще има за тях ...

А всъщност е толкова просто...

Профилактиката на преносим компютър в гаранция, закупен от нас е безплатна, а след изтичане на гаранционния период е 20лв. Интервалите за почистване на лаптоп зависят от начина и условията на експлоатация, като нашата препоръка е веднъж на 12 месеца.

Профилактика на преносим компютър в нашия сервиз се таксува 35 лева. без значение от марката и модела.

02/ 961 72 65
office@crash.bg